5/09/2009

Theater van Dionysos

Tijdens mijn bezoek aan Athene in 1988 maakte ik voor het eerst kennis met een Grieks theater. Dat van Athene is dan geen slecht begin, alhoewel er door mij later indrukwekkender bouwsels zijn bezocht. Het zogenaamde theater van Dionysos dateert uit 330 v. Chr., vroeg-Hellenistisch, en is het eerste dat in marmer is uitgevoerd. De zetels van de priesters van Dionysos op de eerste rang dateren uit de 1e eeuw v.Chr., de skene uit de 2e eeuw n.Chr. Er schijnt reeds al in de 6e eeuw v.Chr. een theater geweest te zijn, maar men zat toen op de grond.



Het was bewolkt, maar je kon bij deze man op de foto. Jammer dat ik dat niet heb gedaan. Dat had een mooie foto voor deze blog opgeleverd! Zelf vind ik mijn foto van deze fotograaf nu een soort begin jaren '60 tafereeltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Most popular posts