5/10/2009

A birds eye view of Epidauros

Als afgevaardigde van een Nederlandse studentenvereniging bezocht ik in oktober 1988 een international seminar van Youth for Development and Cooperation (YDC). In Athene speelden we een rollenspel, waarbij ik het rijke, perverse 'noorden' mocht vertegenwoordigen. Na afloop reisde ik nog een week over de Peleponessos. Met een tweedehands Italiaans tweetjasje van Steppin' Out, streepjesoverhemd, broques en rugzak, een nog steeds memorabel 'kijk mij eens' moment. Het is fijn om in een kleine kroeg aan de voet van de Acropolis 'Hadrianus Gedenkschriften' van Yourcenar te lezen. Epidavros was na Athene mijn tweede ontmoeting met een 'echt' Grieks theater.

Je moet een stukje klimmen voordat je het bereikt. Bovenaan de heuvel ploeg je je door laurierstruikjes en ineens kijk je uit over een van de mooiste klassieke theaters ter wereld. Deze foto is gejat, want ik had nog geen eigen piper cub. Een spectaculair gebouw, voor zo'n 14.000 bezoekers. Een filmpje op Youtube geeft een aardig beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Most popular posts